Konferenca za kakovost

Konferenca za kakovost na Brdu, 28.8.2019 – 1. del

‘’Ko učenci jamrajo nad učitelji, nam to že nekaj pove, vemo, da je treba na tem delati.’’

‘’Starši smo dolžni skrbeti za dobre odnose med sabo.’’

Ne, nisem prisluškovala, bila sem uradno prijavljena na Konferenco za kakovost, na Brdu pri Kranju, kjer sem se kljub začetni skromni tremi počutila kar udobno. Celo učiteljica je pristopila in vprašala, če sme prisesti. Z veseljem, izvolite nosečnica draga. Z milim tonom je nadaljevala prijeten pogovor o tem, da jo zanima kaj se bomo danes pogovarjali. Prikimala sem, da mene tudi in že se je med naju vsedla gospa v rdeči obleki. Hotela sem že pripomnit, da se barvi mojih nohtov in njene obleke ujemata, pa sem se zadržala, ker sva se naklonjeno pogledali, pa tudi minister za šolstvo je globoko segel v govor, mimo teksta, kakor je povedal in s tem naredil uvod zanimivejši. Mize so bile okrogle, zato sem jasno videla gospo nasproti, ki je izgledala kot da igra poker, s kamenim obrazom, v polspanju, ne zmaguje, ne izgublja. Šalo na stran, ko gledam takole po zapiskih, ugotavljam, da so nam predstavili prakso pouka v naravi, zakaj je pomembno, da so vključeni vzgojitelji in učitelji, in da je premalo, če v skupno zgodbo verjame samo uprava in učitelji.

Pomen konference: 

  • dvigovanje nivoja
  • širjenje nazora 
  • pogled še na druge države
  • tuja literatura nudi več privlačnega, abstraktnega teksta
  • razvijati rezilijentnost – psihično odpornost na hitre spremembe
  • aktivni državljani, da bodo otroci preživeli in uspeli 
  • uporabljati več svežih besed
  • odpiranje šole okolju s standardi in kazalniki vodenja, s centri za poklicno izobraževanje
  • opažajo, da ni pretoka informacij, vodje aktivov so preobremenjeni, potrebujejo pomoč, namestnike, multiplikacijo, da v timih vodijo aktiv, ponavadi dve vodita aktiv, ki je 5x na leto, pred njim so imeli še dvakrat timski sestanek kamor so povabili tim za kakovost
  • naredili so razvojni načrt za tri letno obdobje
  • za igro v naravi
  • za učno okolje – učenje v naravi: gozd, potok, travniki, kamenčki
  • igra, socialne veščine, kotički
  • primeri dobre prakse: naj bo izhodišče lokacija, učni sprehodi za 15 min
  • smernice: kaj pričakujemo in kaj smo opazili, kaj bo predstavljeno in koliko bo tega količinsko
  • skupna analiza: kaj se opazuje, čemu služi
  • portfolija oddelka
  • tim za portfolijo: Aktivnost, počutje in napredek otroka 
  • dejansko je izjemna vrednost izobraževanje tima za porfolijo 
  • tim poroča ravnatelju rezultate
  • ravnatelj je podpora vsem procesom in ljudem, ki so tukaj vključeni
  • Evalvatorji – zunanji evalvatorji, ki se pogovarjajo s celotnim aktivom (Šola za ravnatelje)
  • Starši, sodelovanje, podpora v dejavnosti
  • kadar ne gre, potegnejo ven otrokova močna področja
  • na roditeljskih sestankih začnejo s kvizi, kartami, vzgojo…

Kaj deluje: 

  • delavnice, ki ne dajejo receptov ampak so soakterji, soudeleženci cilja,
  • sokreiranje, 
  • krožki za kakovost, 
  • učni sprehodi,
  • na teme se intenzivno pogovarjati,
  • metode samoevalcije, 
  • didaktične metode in pristopi, ki so vedno delovali
  • vodje timov za kakovost
  • sledijo vprašanjem
  • vrtci in šole
  • razširili mrežo kolegov

Učitelje so spodbujali, da: 

  • najdejo svojo mero poguma in da vsako vprašanje s strani staršev ali kolegov ni napad
  • se potruditi in najti pogumen odgovor
  • izmenjajo informacije, da se problem lahko reši še preden se razvije
  • tukaj je primanjklaj, kjer lahko skomuniciramo 

Minusi (moj komentar): 

  • Da učenci niso tako obremenjeni, je pokazala anketa ob kateri niso upoštevali vseh učencev in mnenja vseh staršev.

Se beremo v drugem delu….

Nataša Šram 

Predsednica društva Svet Staršev 

Vabimo vas tudi, da se včlanite v društvo in podprete naše delovanje. https://drustvo-sst.si/clanstvo/ – klik na ta link

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja