NTC UČENJE 2.del

Vir slike: Dr. Ranko Rajović; Kako so povezani ravni podplati in inteligenca

“Dopamin in endorfin so hormoni spomina. To od učitelja zahteva, da je zelo izobražen. Edini motiv za otroka je igra.’’ Dr. Ranko Rajović

Za lažje razumevanje bodo citati dr. Rankota Rajovića v modri barvi.

Sedim med pravnikom in psihoterapevtko. Kako vem? Ker ob meni sedita pravnik društva in prijateljica psihoterapevtka. Ekipa da te skipa tudi danes prisluhe zanimivemu predavanju. Kolega nima še otrok in zelo pomembno se mi zdi, da to slišijo ljudje preden imajo otroke. Ti ne-še-starši se mi zdijo izjemno pomembni, saj lahko predčasno razumejo družbo v kateri se nahajajo.

Naprimer mojemu možu se zelo pozna, da ima dva nečaka, da je pomagal pri vzgoji, ju vozil v gozd na sprehode in opazoval njuno trmo in ‘’muhe’’, ko sta bila v varstvu babice in dedija. Zaradi te izkušnje je njegovo razumevanje otrok opazno širše. Več časa si vzame za otroka in pomemben mu je stik in pogovor z njima. Seveda se zavedam, da niso vsi očetje takšni, niti vsi boljši, niti vsi slabši, vendar zakaj ne bi stremeli k boljši družbi? To je predzgodovinski smisel evolucije.

Začnimo s predavanjem, ki je zopet ekstra zanimivo, saj sem si tokrat uspela celo kaj napisati:

‘’Okolje je pomembno 100%. Genetika je pomembna 100% !”
“Kako je mogoče, da je tako polno otroškega diabetesa, kot ga še nikoli ni bilo?”
“Zakaj se otroci danes manj gibajo?”

Kljub temu, da bom zapisala nekoliko vsebine predavanja, menim, da bi morala zadeva biti ponovljena vsaj na dnevni bazi po šolah, da bodo nazadnje še vrabci čivkali o učenju preko igre in gibanja. Če pa bi se to združilo še z učenjem v lokalnem okolju (66.člen ZOFVI – “sodelovanje z lokalnim okoljem”), bi bilo pa sploh vrhunsko.

“Otroke učimo da mislijo (slo: Otroke moramo učiti da razmišljajo). Poklici prihodnosti bodo, da se misli (slo: da se razmišlja). Mi pripravljamo učence za poklice, ki ne obstajajo.’’


Zdajle, med prebiranjem teh vrstic, je naš častni član društva skočil pokonci: “Pa to jaz skoz govorim!” Kar slišim ga. Res to govori odkar ga poznam.

“Otroci, čim so spregovorili, jih moramo učiti, da razmišljajo.’’

A potem sem prav naredila, ko sem rekla zjutraj otroku, da nas zakon zavezuje, da mora v šolo, ko je omenil, da ne želi v šolo? Kaj pa ko me je sin popoldne vprašal in utemeljil: ’’Mami, a grem lahko sam domov? Sej grem lahko, a ne?’’, medtem, ko sem se pogovarjala s kolegico in me je ta vprašala:’’A sme?’’, ‘’ Sme. Ni zakonske omejitve. Samo ne sme brez rutice.” povem. Gledam 6 letnika in razmišljam: lej ti njega in njegovo preverjanje zakona.

“Mi ne preverjamo informacij, mi nimamo funkcionalnega znanja, ne uporabljamo fonetskega jezika.”

In nadaljuje z razlago o dopaminu in endorfinu, ter kdaj katerega spodbujamo pri otroku ob tem na kakšen način ga spodbujamo kot učitelji in starši. Ob tem vnese pravljično noto v čas, ko smo kot otroci dedku mrazu pisali pisma in kakšna vznemirjenja je to v nas zbujalo. Cel mesec smo bili na dopaminu.

“Dopamin in endorfin so hormona spomina. To od učitelja zahteva, da je zelo izobražen.’’
“Možgani so organ reševanja. Ob stresu (in testu) reagirajo: Beži, rešuj se! “

Starši, učitelji in strokovnjaki ga sprašujejo: Kakšna je to šola, kadar se v njih učenci smejejo? Odgovarja jim:

“Pa najboljša šola. To je šola prihodnosti.”

“Prioriteta je, da ima vsaka država svoj sistem šolanja. Vsaka bo potrebovala svoj model.’’
“Če danes spremenimo vse, bomo razvitejše šolske sisteme dohiteli za 15 let.“

Že ta misel je ekstremna, kako daleč je naš sistem ali kako daleč zadaj smo mi, kadar strokovnjaki na nas vržejo svoje strokovno oko.

‘’Kreativnost, divergentno mišljenje in nadarjenost zbujajo nelogične zgodbe.”

In vse manj je logično o čem pišem in ali tudi moje pisanje vsebuje zagonetke in vprašanja.

“Možgani – sinapse se povezujejo do 12 leta in njihova naloga je igra.”

Tako, danes sem bila “pridna” in sem si zapisala vse pomembne izjave in stališča. Nekaj sem jih morala nalašč izpustiti, ker njegovo predavanje je vredno doživetja in pobude na svet staršev za seminarje za učitelje. NTC učenje nudi seminarje in delavnice za učitelje, ker samo otroci z znanjem staršev ne bomo dovolj. Še dobro, da imamo 66.člen ZOFVI, ki predvideva sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki, vendar jaz Nataša, o tem ne bom imela prevelikih skrbi, saj so v NTC centru vzeli našo šolo pod svoje okrilje in bodo izbraževali učitelje o NTC metodah učenja. Lahko bi rekla, da se počutim izredno srečno, nato pa se spomnim vseh neprespanih noči, zavrnitev predlogov in pobud…haha, ni mi treba pisati naprej, kajne?

Vir seminarja, delavnic in bloga:

NTC delavnice

Pomembno mi je, da se logično mišljenje predaja družbi. Tudi otrokom bi morali privoščiti, da se zabavajo in nimajo občutka, da se ob tem učijo ter hkrati ob tem intenzivno razmišljajo.

Starši, naučimo se kako sprožiti divergentno mišljenje, da bo sistem prevzel odgovornost kako učiti otroke. Starši imamo možnost prevzema pobude preko 66.člena ZOFVI.

Za strastne bralce pa priporočam tudi NTC seminarsko gradivo:

https://www.pef.uni-lj.si/fileadmin/Datoteke/CRSN/NTC/NTC_seminarsko_gradivo.pdf

Vabimo vas tudi, da postanete člani Društva Svet Staršev, da bomo lahko masovno vplivali na spremembo šolskega sistema.

Nataša Šram
Predsednica društva
Društvo Svet Staršev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja